Педагогічний досвід

В 2016 році почала працювати в школі на посаді вихователя групи продовженого дня.

Методична тема, над якою я працювала протягом 2 років : "Розвиток творчих здібностей учнів в умовах групи продовженого дня"



Мої завдання :
  • запалити в дитині вогник допитливості;
  • збагачувати знання школярів про природу, суспільне життя, трудову діяльність дітей;
  • розвивати різні види пам'яті;
  • розвивати уяву та фантазію;
  • розвивати увагу ,  спостережливість;
  • розвивати творче мислення.







З листопада 2018 року перейшла на іншу посаду : вчитель фізичного виховання.

 Методична тема :  «Використання  квест – технологій в освітньому процесі , як                                      інноваційна форма навчання учнів початкових класів»

Мета : Розкрити особливості квест технології як ефективного засобу навчання молодших школярів, акцентувавши увагу на їх структурі, класифікації та функціях.


     Навчання в початковій школі має бути спрямоване на формування у учнів інформаційних компетенцій, знань і умінь, способів інформаційної діяльності, які будуть потрібні їм в новому інформаційному середовищі проживання. 
     Одним із основних завдань сучасного педагога є надання можливості творчого переосмислення і систематизації набутих знань і навичок, а також їх практичного застосування, можливість реалізації здібностей учнів початкової школи . В арсеналі вчителя багато технологій, які допомагають в реалізації цього завдання. Однією з них є технологія квестів.


   Квест (англ. Quest) – пошук, предмет пошуків, пошук пригод. 
 

Квест успішно ввійшов у освіту і нині набуває значної популярності вже як освітня технологія. Свою першу апробацію в такому вигляді він пройшов у США 1995 року, коли професор освітніх технологій Університету Сан-Дієго Берні Додж розробив для інтеграції в освітній процес КВЕСТ (від англ. quest — «виклик, пошук, пригода») — змагання, зазвичай ігрового характеру, в ході яких команди або окремі гравці послідовно виконують заздалегідь підготовлені завдання (розв’язування головоломок, орієнтування на місцевості, побудова оптимальних маршрутів переміщення, пошук оригінальних рішень чи підказок тощо) для досягнення певної мети.

     Виконуючи квест, школяр початкової школи вчиться критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації, зважувати альтернативні думки, самостійно приймати продумані рішення, брати на себе відповідальність за їх реалізацію, часто опиняється в ситуації вибору. Він сам аналізує кожен крок свого вчення, шукає причини виниклих труднощів, знаходить шляхи виправлення помилок. Йому надається право вибору способів діяльності, висування пропозицій, гіпотез. Почуття свободи вибору робить діяльність осмисленої, свідомої, продуктивної і більш результативною .

Квест-технологій виконують такі функції:

  • Освітню – залучення кожного учня в активний пізнавальний процес. Організація індивідуальної та групової діяльності школярів, виявлення умінь і здібностей працювати самостійно з будь-якої теми.
  • Розвивальну – розвиток інтересу до предмета, творчих здібностей, уяви учнів; формування навичок дослідницької діяльності, умінь самостійної роботи з інформацією; розширення кругозору, ерудиції, мотивації.
  • Виховну – виховання вміння працювати в команді, виховання особистої відповідальності за виконання завдання, виховання позитивного інтересу до досліджуваного предмета.

      Виконуючи квести і створюючи свій власний продукт учні навчаються формулювати проблему, планувати свою діяльність, критично мислити, вирішувати складні проблеми, зважувати альтернативні думки, самостійно приймати продумані рішення, брати на себе відповідальність за їх реалізацію.


В своїй педагогічній практиці я використовую такі види  : 

  • за типом завдань: пошукові; ігрові.
  • за формою проведення : на природі.
  • за терміном проведення: короткострокові.
  • за кількістю учасників: групові.
  • за домінуючою формою учасників: рольовий.